کلید واژه جدید «انتخابات آزاد و لاقید» چند ماهیست که نقل محافل رسانه ای اصلاح طلبان شده است و آنها در اظهار نظرهای متعدد خواستار برگزاری انتخاباتی «آزاد!» شده اند. اما در میان طرح کنندگان عبارت انتخابات لاقید، عده دیگری هم هستند که لزوماً سراغ آنها را باید در جایی غیر از اردوگاه اصلاح طلبان گرفت.


گروه سیاسی مشرق -- کلید واژه جدید «انتخابات آزاد و لاقید» چند ماهیست که نقل محافل رسانه ای اصلاح طلبان شده است و آنها در اظهار نظرهای متعدد خواستار برگزاری انتخاباتی «آزاد!» شده اند.

چهره‌های برجسته جریان اصلاحات تأکید کرده‌اند که تنها راه برون‌ رفت از وضعیت فعلی برگزاری «انتخابات آزاد» است و انتخابات آزاد را در کنار کلید واژه های جدیدی همچون وحدت ملی، دولت ائتلافی و تعیین شرط برای نظام مطرح کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم با ایشان در خصوص مطرح شدن این کلیدواژه جدید در رسانه ها توسط برخی چهره های سیاسی با تاکید بر اینکه ذهن دشمنان انقلاب بر انتخابات خردادماه 92 متمرکز شده است، فرمودند:  همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

ایشان با انتقاد از برخی چهره های سیاسی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، فرمودند:  معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در این چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند:«همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند، مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.»

- آنچه که در ادامه می خوانید گزیده هایی از اظهار نظر همه افرادی است که طی ماه های گذشته به کلیدواژه "انتخابات آزاد" اشاره کرده اند و جالب آنکه در میان آنها اسامی هاشمی رفسنجانی و  محمود احمدی نژاد نیز دیده می شود.


** رضا پهلوی: مردم برای برگزاری «انتخابات آزاد» از پا نخواهند نشست

رضا پهلوی پسر محمدرضا شاه یکی از این افراد است که چندین بار بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد تأکید کرده است.

او می‌گوید که ‌برای دستیابی به حکومت صندوق رأی و حاکمیت پایدار مردم بر مردم در ایران، در چارچوب برگزاری «انتخابات آزاد»، سالم و عادلانه بر اساس معیارهای بین المللی، از پا نخواهد نشست.

فرزند محمدرضا پهلوی همچنین تأکید کرده است: ما باید با خرد جمعی خطر جنگ را از بین ببریم و از دنیا و سازمان‌های حقوق بشری دنیا بخواهیم که ما را در انجام خواست برگزاری یک «انتخابات آزاد» کمک کنند.

رضا پهلوی راه رسیدن به انتخابات آزاد را «‌گذشتن از ‌سد جمهوری اسلامی» از طریق «نافرمانی‌های مدنی همچون اعتصابات سراسری» عنوان می‌کند.


**محمد خاتمی: فقط یک راه وجود دارد، «انتخابات آزاد!»

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات نیز تأکید می‌کند که مطلوب این است که یک «انتخابات آزاد» و واقعاً اطمینان‌ بخشی برگزار شود که مردم بتوانند «آزادانه» انتخاب کنند.

او در جای دیگری ‌بر ضرورت برگزاری «انتخابات آزاد» تأکید کرده و می‌گوید: اگر «انتخابات آزاد» برگزار شود و نقدها هم بشود، مردم انتخاب می‌کنند و مسئولیت انتخاب خود را نیز می‌پذیرند و اگر انتخابشان درست نبود، هزینه آن را هم می دهند و 4 سال بعد فرد دیگری را انتخاب می‌کنند.

رئیس دولت موسوم به اصلاحات در روزهای اخیر هم ‌گفته است: "با این روندی که هست، فقط یک راه وجود دارد؛ اینکه نظام رویکردش را عوض کند و آن‌را در «انتخابات آزاد» و «سالم» و فراگیر نشان دهد".


** موسوی‌خوئینی‌ها‌: اگر موسوی و کروبی نیاییند انتخابات «آزاد» نیست!

سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها‌ دبیرکل مجمع روحانیون‌‌ نیز پیش‌تر در دیدار ‌اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان اینکه "اگر انتخابات آزاد در کار باشد، می‌توان به آن فکر کرد"، گفته بود: "باید شخصیت‌هایی مثل آقای مهندس موسوی و جناب آقای کروبی بتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند اما اگر قرار باشد از میان نامزدهای انتخابات و حامیانشان یکی به کرسی ریاست جمهوری برسد و دیگران یا در حبس باشند یا در حصر، این معنای «انتخابات آزاد» نبوده و قابل قبول نیست".

** هاشمی رفسنجانی: برگزاری «انتخابات آزاد»، شفاف اعتماد مردم را افزایش می دهد

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران می‌‌گوید: برگزاری «انتخابات آزاد»، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کرده و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس کند.

هاشمي رفسنجانی همچنین در تيرماه امسال در ديدار جمعي از اعضاي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز، همين مواضع را بيان و عنوان کرده بود: «برگزاري قانوني، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آينده رياست جمهوري، اعتماد و اميد را بيش از پيش در عرصه عمومي، گروه‌ها و نيروهاي وفادار به انقلاب و قانون اساسي جاري خواهد ساخت و از اين طريق مي‌توان اميدوار بود تا دشمنان نظام اسلامي در رسيدن به اهداف پليد خود ناکام گردند.»

** موسوی لاری: باید عرصه برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باز باشد

به گفته‌ی حجت‌الاسلام موسوی لاری، الفبای انتخابات آزاد این است که باید عرصه برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باز باشد.

موسوی لاری در بخشی از سخنان خود با اشاره به این‌ که «انتخابات آزاد» پیچیده‌ نیست، تصریح کرد: اولین شرطی که «انتخابات آزاد» دارد، این است که انتخاب کننده بتواند بین سلیقه‌ها و افراد مختلف یکی را انتخاب کند.

به گفته‌ی وی، الفبای انتخابات آزاد این است که باید عرصه برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باز باشد.

وزیر سابق کشور هم‌چنین در بخشی از سخنان خود گفت: اگر اجازه‌ی استفاده از رسانه، برگزاری میتینگ، نشست و کنگره وجود نداشته باشد این مفهوم به ذهن خطور می‌کند که برای انتخاب کننده و انتخاب شونده، عرصه آماده نیست.

** زیباکلام: انتخابات باید آزاد باشد یا ...

‫زیباکلام چهره مطرح اصلاح طلبان در یک گفت و گوی رسانه ای می گوید: انتخابات باید آزاد باشد یا شورای نگهبان هر کس را خواست، ردصلاحیت کند؟‬

*و آغاز یک پروژه!

‫با تمام این اوصاف و نقل قول‌ها اما به نظر می‌رسد که کلید واژه انتخابات آزاد تنها آغاز یک پروژه باشد. پروژه‌ای شوم که حسین مرعشی چندی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، آن را اینگونه کلید می‌زند:‌ به نظر مي‌رسد كه انتخابات آينده، انتخاباتي مديريت شده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رسول ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب آقای هاشمی، خاتمی، زیبا بیان،خویینیها میشه لطف کنین بگین انتخابات غیر آزاد کدام سال بود تا ما هم دوریالیمون بیافته.مگه تا الان غیر آزاد بود؟یا ما خبر نداریم اون بالا خودتون خودتونو انتخاب میکردین در دوران ریاستتون.
  • محمد ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خداییش تمام آتیش ها از گور ... بلند میشه، حالا هی بگید استوانه استوانه ...
  • امین ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق جان خودتو درگیر نکنو احمدی نژاد در جواب کارای مجلسیا که می خواستن شرط برای ریاست جمهوری بذارن(شرط سن و ..........) گفت هیچکس نباید حق انتخاب مردم رو محدود کنه.
  • سید صادق ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    قابل توجه اقای مطهری که هر جا به نفعشان است دم از ولایت میزنند
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    متاسفم برات که نمیفهمی محمد جوون
  • حسین ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    عمو رسول خوابی!؟ اینا تنها دوره ای که نتونستن بازم تو مسند قدرت تکیه بزنند!همن انتخابات 88 بود که از قضا همین دوره برای اونها شده انتخاباتی غیر آزاد و ...
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای علی مطهری رو هم اضافه کن
  • محرم حسینی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    هاشمی !!!؟
  • کریس رونالدو ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد اگه راس میگه یارانه مردم رو قط نکنه! و الا حرف زدن باد هواست! اگه به حرف باشه منم کریستین رونالدوم!
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    سیاستمداری که نداند القای آزاد نبودن انتخابات کمک به دشمن است باید برود به دنبال غاز چرانی و اگر میداند و انجام میدهد باید به عنوان خاءن محاکمه شود
  • یاران سلامت میکنند ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    فقط یه چیز میگم به اینایی که در فکر تضعیف سید علی (ع) هستند: سید علی لب تر کند غسل شهادت میکنیم! با کسی هم شوخی نداریم جان چه ارزد در ره سید علی فک نکنین 20 30 میلیون بچه سوسول از شما پشتیبانی میکنند. ما نوکران سید علی (ع) دشمنان سید علی (ع) را پشیمان میکنیم ناجور! مشرق اینو بزار تا گوشی دست بعضیا بیاد!
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    به عنوان مثال دوره خاتمی و هاشمی آزاد بود چون اونها رای اوردن و دوره احمدی نژاد غیر آزاد بود چون موسوی و کروبی رای نیاوردن !
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    خدایا تمامی بد خواهان برای انقلاب مقدس اسلامی را اگر قابل هدایت نیستند نابود بگردان. آمین رو بلندبگو
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد در مصاحبه تلویزیونی را یادتان رفت بگویید
  • حاج ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    نميدونم اي چه رويي داره تو انتخابات 84 كه كانديد شد با اين همه ادعا به اندازه كروبي هم رأي نياورد(جهت مزاح) ولي خداييش خيلي ..... اول بايد را بپاييم بعد اصلاحات و هاشمي و .... با تشكر
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    قابل توجه وتامل تمامی خوانندگان : مردم آن روزها که به این افراد رای می دادند انتخابات آزاد بود لیکن حالا که مورد توجه نیستند انتخابات آزاد نیست .
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    ﻭﺍﻗﻌﺎ ﮐﻪ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﯿﺪ !!! ﻫﻤﯿﻦ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﻫﻢ ﺑﺮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺁﺯﺍﺩ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩ...ﺍﻭﻧﻮ ﭼﯽ ﻣﯿﮕﯿﻦ ؟؟؟
  • عباس صالح ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    محمود احمدی نژاد : ۰۳ دی ۱۳۹۱ انتخابات باید آزاد باشد و هیچ کس نباید حتى در ذهنش این باشد که در انتخابات اثر بگذارد یا دخالت بیجا کند و ما هم در همین رابطه در خدمت ملت هستیم».
  • علیرضا ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    انشا الله بعد از این سخنان رهبری دیگر سخن انتخابات ازاد را از هاشمی نمیشنویم زیرا ایشان ولایتمدار به معنی واقعی کلمه هستند
  • احمدم ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    ملاک , صحبتهای بعد از سخنرانی آقاست . ازین به بعد هرکی بخواد دم از انتخابات آزاد بزنه دیگه باید گوششو کشید . الان زمان غفلتو نبودمو نشنیدمو ... نیست !!
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اونیکه احمدی نژاد گفت برنامه جدید مجلس بود و خودشان هم حالیشان شد و ماده مربوطه بی خیال شدند
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    خوشبختم
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    حرف احمدی نژاد چیز دیگه ای بود،حرف اصلاح طلبان چیز دیگر...
  • روح اله ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    امام هم فرمودندمردم درانتخاب آزادهستند.
  • محمد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    برويه بارديگه حرفاشوگوش كن.اشتباه متوجه شدي
  • محمد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اولين افرادي كه ازاين واژه سواستفاده كردن اصلاح طلبان بودند.مابالاخره نفهميديم منظوراين آقايون ازانتخابات آزادچيه!خب بيايدتوضيحش بديد
  • محمود ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    شما رو چه حسابی میگی 20 30 میلیون بچه ... از اون ها حمایت میکنن!!!!؟؟؟؟
  • seyed ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    ولایت مدار؟ کیو میگی؟ هاشمی؟
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    داداش این قضیش یه چیز دیگه بود
  • نادر ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    این حرفها بوی فتنه تفرقه میدهد
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    نه خیر داداش گلم. تمام آتیش ها از گور انگلیس بلند میشه!
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    تنها سالی که انتخابات دست اینها (فتنه گران)نبود سال 88 بود برگزاری انتخابات توی سال 84 با خاتمی بود
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    بحث احمدی نزاد ماده 35 بود که وقتی دیدند شورای نگهبان مخالفه مجبور شدند خود مجلس حذفش کند
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    انتخاب آزاد = من من رای نیارم مثل سال 88 فتنه می کنم پس بنفع نظام است که رای بیارم تا فتنه نکنم
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    بحث احمدی نژاد در مورد ماده 35 بود شورانگهبان نیز مخالفت خود را با ماده 35 اعلام کرد مجلس هم مجبور شد بی خیالش بشه در ضمن عزیزم فکر می کنی مخاطب شما فقط امروز امده و فقط همین سایت می بینه؟ کلید وازه انتخاب آزاد مخترع و مبتکرش در شهریور ماه هاشمی بود وبعدش خاتمی و اصلاح طلبان آن را علم کردند
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    شعار جدید هاشمی: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند!!!
  • ساسان ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    کلمه آزاد همچون دموکراسی جوکی است برای مردم حال حاضر جهان سوم.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    جالبه میگن دموکراسی ،دفاع از مردم ،میزان رای مردم است ولی وقتی بهشون رای نمی دهید جر میزنند فتنه می کنند خوب بابا بگوید میزان یعنی من، دموکراسی یعنی رای به من ،جمهوریت یعنی من انتخاب آزاد هم یعنی ایها الناس اگر به من رای ندهید تغلب شده
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    به بیطرفی شما مدتهاست ایمان نداریم! حرفهای احمدی نژاد کجاست؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    چه ربطی داشت؟
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    انتخابات آزاد بهونه اوناییکه جنبه باخت نداشتن...
  • میترا ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اینا که گفتی مهم نیست مهم اینه که کیییییییی برای اولین بار گفت ! اونم کسی نیست همونطورکه برای اولین بار لغط انحرافی را بکار برد همونطور که برای اولین بار نامه بدون سلام نوشت همونطور که برای اولین بار .......
  • ahmad ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    این آقایان محترم تاامروز نمیدونستن دیگه باید ازامروز به بعد بفهمند چه جوری اظهار نظر بکنن البته اون آقایانی که ادعای ولایی بودن و یار امام بودنو در طول انقلاب ادعای زحمت کشیدن دارن مبارزه کردند اون هارو عرض میکنم بقیه که هیچ
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    خندار این هست اصلاح طلبانی که خود در انتخابات های گذشته با آمارهای بسیار عجیب و غریب به قدرت رسیدن حرف از آزاد نبودن انتخابات می زنند!!
  • وردست محمد ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    استوانه آی استوانه ، استوانه می فروشیم ، آرم طرح ترافیک می فروشیم ، تراکم می فروشیم ، تراخم می فروشیم
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    آمممممممممممممممممممممممممممین
  • دوزاری انداز ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    داداش مث این که حالیت نیست ، منظور فتنه گرها این هست که هردو کلمه چسبیده بهم باشه یعنی انتخابات آزاد ، شد ؟ والا همه میدونن که انتخابات باید آزاد باشه یا انتخابات بهتره که آزاد باشه و لاغیر
  • جواد ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    آقای ناشناس! حالت خوبه؟؟؟
  • محمدرضا ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    البته باید دید کدام دشمن!
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    از مشرق نیوز کمال تشکر را دارم. چرا که با انتشار نوشته هایی از این دست، سطح فکری و شعور
  • سید صادق ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    نفس اقا رسول گرم
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    با بیانات رهبری هیچ گاه بیگانگان و بیگانه پرستان نمیتونن به مقاصدشون برسن و هرچه قدر توجیح و تفسیر میبافند با کلامی از اقا بر باد میره .
  • راوی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    انتخابات غیره ازاد برای این افراد دوره ای بوده که از مسند قدرت کنار گذاشته شدن .
  • دانا ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    نسناس خودتی.
  • صادق ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    فرقش از زمین تا اسمان است.
  • ناظر ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    کسانی دم از انتخابات ازاد می زنند که حالا پیش مردم حنایی ندارند و رای نمی اورند
  • ناشناس ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    حيف اسم كريستين كه كسي مثل تو ورسول مفت خور روخودشون بذارن شمابهتره بريد پي همين حرفهاي سرگرم كننده خودتون كه كي چي گفت
  • میثم ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    الحمد اله تمام انتخابات گذشته آزاد بوده و بعد از آن هم آزاد خواهد بود به کوری چشم گردن کلفت!
  • یک معلم ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    مؤثرین فرد در به انحراف کشیدن گفتمان انقلاب همین آقایی است که با شعار عفاف وکفاف بسیاری از بدعتها را جا انداخت.در ضمن بعضی تعارفات سیاسی هم در یکه تازی این آقایان نقش عمده داشت
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    چشاتو "این پا اون پا" پوشیدی برو یه بار دیگه بخون یا بده یکی برات بخونه!
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    امیدواریم نشنویم تا حداقل شبیه ولایتمدارها بشه!
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    آره خیلی خنده داره!
  • زینب ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 0
    جناب ناشناس انگلیس با پرچم انگلیس میاد؟!
  • زینب ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 0
    جوجه رو آخر پاییز می شمرن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس